Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Testery diagnostyczne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Sprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 2:00, 04 Lut 2007    Temat postu: Testery diagnostyczne

Opisy i oferty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 15:02, 04 Lut 2007    Temat postu: Przewód zwornikowy z bezpiecznikiem

W celu bocznikowania otwartego obwodu należy stosować przewód zwornikowy z bezpiecznikiem.
Przewód zwornikowy wykonuje się z oprawki bezpiecznikowej liniowej, połączonej do kompletu przewodów testowych. To narzędzie dostarcza się z małymi złączkami zaciskowymi, dostosowanymi do większości złącz bez ich uszkodzenia podczas połączenia.
PRZESTROGA !
Nie stosować bezpiecznika o większej wartości znamionowej niż znamionowa wartość bezpiecznika, który chroni badany obwód. Nie stosować tego narzędzia w żadnej sytuacji, aby zastąpić wejście lub wyjście w półprzewodnikowym module sterującym, takim jak elektroniczny moduł sterowania silnikiem (ECM), moduł sterujący pracą automatycznej skrzyni przekładniowej (TCM), i podobnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 17:31, 04 Lut 2007    Temat postu: ST 8000 World.

Firma Italcom wprowadza ofertę specjalną na tester diagnostyczny ST 8000 World.
Jednostka ta w odróżnieniu od wersji standardowej ST 6000 wykorzystuje technologię BlueTooth do komunikacji ze sterownikiem samochodowym poprzez złącze diagnostyczne. Komunikacja pomiędzy nadajnikiem-odbiornikiem podłączonym do złącza diagnostycznego a jednostką centralną odbywa się więc bezprzewodowo. Zestaw ST 8000 World jest przeznaczony do diagnostyki silnika, systemów ABS, airbag i innych, łącznie z systemem EOBD. Komunikacja jest możliwa z zastosowaniem większości protokołów transmisji, włączając nowoczesną szynę transmisyjną CAN.
Oferta jest ważna do wyczerpania zapasów.

ITALCOM Sp. z o.o.
40-144 Katowice
ul. Józefowska 21
tel./fax 032-204-35-13
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 17:34, 04 Lut 2007    Temat postu: GedBox - nowa szata testera

Firma Ekolab wprowadziła kolejną 56 wersję oprogramowania do samodzielnego testera elektroniki samochodowej GP-100 oraz do przystawki do komputera PC. Wraz z nową wersją oprogramowania zmieniono tester diagnostyczny GedBox (poprzednio FastBox). Urządzenie otrzymało nową płytę główną, wyposażoną w dodatkową kartę pamięci przyspieszającą komunikację oraz w Multiplexer2, niezbędny przy diagnozowaniu samochodów wyposażonych w najnowsze sieci CAN.
Nowa wersja oprogramowania wprowadza wiele ulepszeń, mających na celu rozszerzenie istniejącej bazy danych obsługiwanych samochodów. Poprawiono również oprogramowanie pod kątem wygody użytkownika. Od tej wersji skraca się zdecydowanie czas ładowania oprogramowania oraz czas odświeżania wyświetlanych parametrów. Uaktualnienie bazy danych dotyczy:
• BMW - zweryfikowano systemy EFI o klimatyzację Citroën - wprowadzono wiele systemów do modeli C3 i C4
• Opel - nowe systemy EFI, ABS, SRS i inne dla modeli Astra H i Vectra C
• Peugeot - nowe systemy SRS dla modeli 106, 206, 306, Expert i Partner,
• MAN - nowe systemy EDI, ABS i zawieszenia dla modelu TGA i innych
• Mercedes Benz - nowe systemy ABS i regulacja silnik - samochód

Dystrybutor:
EKOLAB
43-346 Bielsko-Biała
ul. Architektów 86a
tel./fax 033-810-74-82
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 17:35, 04 Lut 2007    Temat postu: Nowe oprogramowanie do DiScan 8000

Firma Werther International Polska wraz z austriacką firmą AVL DiTest, producentem testera elektroniki pojazdowej DiScan 8000, wprowadziła nową wersję oprogramowania (V 3.50).
Zmiany dotyczą zarówno oprogramowania do samochodów osobowych, motocykli, jak i samochodów ciężarowych i naczep. Najwięcej nowości pojawiło się w grupie samochodów osobowych. Rozwinięto możliwości diagnostyczne dla samochodów Peugeot, Citroën, Mercedes-Benz oraz pojazdów z grupy VAG. Rozbudowana została diagnostyka układów komfortu i sieci pokładowych.
Oprogramowanie do motocykli poszerzyło się o nowe modele BMW i Ducati. W oprogramowaniu do samochodów ciężarowych nowości dotyczą głównie samochodów Mercedes-Benz, Iveco oraz Renault (silniki dCi). Wprowadzono również kilkaset nowych komunikatów pomocy.
Oprogramowanie jest w języku polskim. Użytkownicy testera DiScan 8000 mogą bezpłatnie pobrać nową wersję oprogramowania z internetu.

Wyłączny dystrybutor:
WERTHER International Polska Sp. z o.o.
86-061 Brzoza
ul. Przemysłowa 5
tel. 052-581-22-51
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:00, 04 Lut 2007    Temat postu: Praktyczne porady przy zakupie testera diagnostycznego

Testery diagnostyczne generalnie nie są tanimi urządzeniami, jednocześnie możliwości poszczególnych ich typów i modeli bywają bardzo różne. Dlatego przed zakupem testera trzeba dobrze przemyśleć jego wybór, by niemały wydatek nie okazał się chybioną inwestycją.


W poprzednich dwóch odcinkach cyklu o testerach diagnostycznych przedstawiłem m.in. jakie są typy tych urządzeń i czego się po nich można spodziewać. Bez choćby podstawowej wiedzy na ten temat nie sposób racjonalnie dokonać wyboru testera, ale i tak nie jest to łatwe zadanie. Każde urządzenie ma bowiem swoje zalety i wady, w dodatku często nie techniczne (np. koszt oprogramowania, czas oczekiwania na ewentualną naprawę, pomoc jaką dystrybutor/producent zapewnia nabywcom jego wyrobów), nie mówiąc już o tym, że różne są potrzeby i oczekiwania przyszłych użytkowników testerów. Wszystko to sprawia, że praktycznie nie sposób określić, które urządzenie jest najlepsze, a jednocześnie powinno skłaniać do nie podejmowania pochopnych decyzji przy wyborze testera. Zanim zatem coś ostatecznie postanowimy warto najpierw starannie rozważyć wszelkie za i przeciw. Oto kilka sugestii, jakie elementy należałoby przy tym uwzględnić.


Język
Jeśli nie znamy dobrze języka obcego (i to łącznie z terminologią techniczną), radzę interesować się wyłącznie testerami z oprogramowaniem w języku polskim. Nadzieja, że pomocny będzie słownik jest złudna, bo wielu terminów nie ma nawet w słownikach technicznych, bywa, że znaleźć je można dopiero w informatycznych. Zapoznając się z oferowanym testerem, warto zatem uważnie czytać wszelkie informacje ukazujące się na ekranie zastanawiając się jednocześnie czy są one dla nas całkowicie zrozumiałe.

Lista pojazdów i funkcji
Każdy z testerów przystosowany jest do diagnostyki i obsługi pewnej grupy marek i modeli samochodów, każdy ma określony zestaw funkcji. Na samym wstępie należy zatem przygotować sobie wykazy:
* marek i modeli samochodów osobowych, ciężarowych i motocykli, oraz układów, które przede wszystkim chcemy diagnozować i naprawiać;
* funkcji, które ma mieć zakupiony tester (patrz poprzedni odcinek naszego cyklu).
Mając już takie zestawienie warto zajrzeć na strony internetowe producentów/dystrybutorów testerów, bo może jest na nich wykaz diagnozowanych pojazdów, ich układów oraz informacja techniczna o oferowanych urządzeniach. Jeśli tak, bardzo to ułatwi sprawdzenie czy możliwości tego lub innego testera odpowiadają naszym potrzebom.

Starsze czy nowsze
Przygotowując wykaz marek i modeli samochodów powinniśmy zdecydować, czy zamierzamy naprawiać tylko starsze modele czy również nowsze. Diagnostyka nowszych aut będzie możliwa, jeśli kupimy tester, dla którego jest gwarancja częstej aktualizacji oprogramowania o modele, które niedawno pojawiły się na rynku. Proponuję zainteresować się wówczas ofertą firm Bosch, Delphi, Magneti-Marelli i Texa. Gdy nastawiamy się na nieco starsze samochody, częsta aktualizacja oprogramowania nie będzie konieczna. Do tej grupy klientów jest skierowany między innymi tester KTS505 firmy Bosch (niestety będzie sprzedawany tylko do 31 lipca br.), który różni się tym od innych testerów z rodziny KTS, że kupując go płacimy jednorazowo za oprogramowanie, a nie co roku.

Z oscyloskopem lub bez niego
Jeśli uznamy, że warto dysponować oscyloskopem, trzeba rozstrzygnąć czy tester diagnostyczny ma mieć również funkcję oscyloskopu czy będziemy korzystać z niezależnego urządzenia. Pamiętajmy przy tym, iż graficzna prezentacja wartości parametrów bieżących odczytywanych ze sterownika (1), nie jest tym samym co pomiar oscyloskopem (2, 3 i 4)! Proszę nie mylić tych funkcji!
Tester z funkcją oscyloskopu jest bardziej poręczny, bo nie trzeba podłączać dodatkowego urządzenia, zakup oddzielnego oscyloskopu, daje z kolei swobodę wyboru - można wybrać ten o lepszych parametrach technicznych. Ponadto w przypadku awarii jednego urządzenia mamy wówczas do dyspozycji jeszcze drugie.

Interfejs czy samodzielny
Musimy wybrać pomiędzy testerem diagnostycznym typu interfejs (przeznaczonym do współpracy z komputerem) a samodzielnym. Gdy decydujemy się na pierwsze rozwiązanie, sugeruję zakup komputera przenośnego, ponieważ w wielu przypadkach diagnostykę warto, a nawet trzeba, wykonać podczas jazdy. Niestety komputery przenośne są droższe od stacjonarnych i delikatniejsze. Krytycy twierdzą, że wręcz za delikatne do pracy w serwisie, ale rzecz cała polega na zachowaniu czystości przy ich obsłudze.
Wybór testera typu interfejs jest wskazany zwłaszcza wtedy, gdy docelowo zamierzamy zbudować stanowisko do kompleksowej diagnostyki silnika wyposażone również w analizator spalin, tester do symulacji sygnałów czy dymomierz. Sugeruję, aby wszystkie urządzenia były wówczas typu interfejs, a nawet tego samego producenta (ze względu na jednolitość oprogramowania). Stanowisko takie można zestawić np. z urządzeń firm AVL (5) i Bosch (6).
Samodzielne urządzenia też jednak mają swoje zalety. Są mniejsze, chronione osłonami, mają mniej klawiszy a klawiatura jest odporna na zanieczyszczenia i płyny. Są więc są odporniejsze na warunki warsztatowe i bardziej poręczne.

Sposób transmisji
Niewątpliwie przewody biegnące z samochodu do testera utrudniają pracę przy aucie, nietrudno też narobić sobie kłopotów, gdy zawadzimy o leżące na podłodze kable. Warto zatem rozważyć zakup testera z bezprzewodową transmisją danych pomiędzy wtyczką do gniazdka diagnostycznego z interfejsem a komputerem lub samodzielnym testerem diagnostycznym.
Porty
Decydując się na tester typu interfejs, trzeba sprawdzić czy posiadany lub przewidziany do kupienia komputer jest wyposażony w wymagane porty (gniazda):
* RS232, którego większość nowych komputerów już nie ma;
* USB, którego nie mają starsze komputery;
* do bezprzewodowego przesyłu danych np. w popularnym standardzie Bluetooth - mają go głównie nowe komputery.
Trzeba też sprawdzić czy komputer odpowiada konfiguracji zalecanej przez producenta testera oraz czy ma odpowiedni system operacyjny i oprogramowanie (np. wymaganą wersję programu Internet Explorer).


Funkcja OBDII/EOBD
Bez względu na to czy chcemy kupić tester "fabryczny" czy "uniwersalny" należy sprawdzić, czy ma on funkcję skanera OBDII/EOBD. Spotkałem się z tym, że w niektórych testerach "fabrycznych" nie jest ona wyróżniona, a niektóre testery "uniwersalne" mają wprawdzie oddzielną pozycje w menu lub ikonę "skaner OBDII/EOBD", ale tak opracowaną, że trudno się z niej korzysta. Za wzorcowe uważam:
* skanery AMX530 i AMX550 firmy Automex oraz KTS115 firmy Bosch;
* funkcję skanera OBDII/EOBD testerów uniwersalnych z rodziny KTS firmy Bosch.

Informacje techniczne
Trzeba zdecydować, czy tester ma być tylko narzędziem diagnostycznym, a będziemy korzystać z innego źródła informacji technicznej czy może liczymy, że jego oprogramowanie ma być również źródłem tej wiedzy. Jeśli zdecydujemy się na zakup testera wraz z informacjami technicznymi, należy sprawdzić, czy podawane przez urządzenie dane dotyczą określonego samochodu (marka, model, rocznik, typ silnika itp.), czy może mają charakter ogólny i niezależnie od auta wybranego do diagnostyki są takie same. Ma to istotne znaczenie, gdyż na przykład informacja, że oporność czujnika temperatury silnika w temperaturze 80 OC wynosi zazwyczaj 320 omów jest mało wiarygodna, ponieważ czujniki wytwarza kilu producentów i nie ma pewności, że charakterystyki wszystkich czujników są identyczne czy choćby zbliżone. Dla czujnika temperatury w konkretnym samochodzie powinny być podane oporności dla 2 lub 3 punktów charakterystyki wraz z tolerancją (!), np. że prawidłowa oporność w temperaturze 20 OC wynosi 2,5 k( ( 5%.
Jeśli istnieje taka możliwość, warto dopasować zbiór informacji technicznych do profilu usług naszego serwisu. Elastyczne, ale nie tanie, jest oprogramowanie z serii ESI[tronic] firmy Bosch.

Wsparcie producenta
Przy korzystaniu z testera pojawić się mogą rozmaite wątpliwości dotyczące obsługi urządzenia, interpretacji podawanych przez nie komunikatów lub wyników czy sposobu wykonania naprawy. Warto zatem dowiedzieć się, czy jeśli będziemy mieć pytania tego typu możemy liczyć na wsparcie ze strony producenta lub dystrybutora testera.

Umowa na oprogramowanie
Ze szczególną uwagą należy zapoznać się z umową dotyczącą kupna oprogramowania i jego kolejnych wersji. Jest ona często napisana trudnym, prawniczym językiem, ale trzeba ją przeczytać bardzo dokładnie lub poprosić o pomoc kogoś bieglejszego w prawie. Jeśli nie możemy zrozumieć za co płacimy, na jakich zasadach będziemy otrzymywać nowe wersje oprogramowania i co się stanie z testerem (zablokuje się czy nie), gdy nie będziemy w stanie zapłacić za kolejną wersję oprogramowania, to pytajmy sprzedającego "do upadłego". Wiem, że handlowcy niektórych firm, aby nie zniechęcać klientów, o warunkach zakupu licencji celowo mówią bardzo ogólnie. Gdy zaś po upływie abonamentu tester się blokuje a nabywca dzwoni z pretensjami, to słyszy "przecież Pan podpisał umowę, a więc zgodził się na jej warunki".


"Fabryczny" z ograniczeniami
Decydując się na zakup testera "fabrycznego" pamiętajmy, że do urządzeń tego typu nie zawsze dostępne jest oprogramowanie dla wielu marek samochodów. To dobre rozwiązanie, ale tylko wtedy gdy akurat zależy nam na markach samochodów, których serwisy autoryzowane tego testera używają. Ponadto trzeba dowiedzieć się jaka jest możliwość zakupu kolejnych wersji oprogramowania oraz dodatkowego wyposażenia do testera, jeśli takie będzie (7).


Edukacja i ciśnienie
Na zakończenie jeszcze dwie uwagi wynikające z mych doświadczeń. Otóż po pierwsze radzę, aby przed zakupem testera poznać zasady działania układów sterujących, przypomnieć sobie podstawy elektrotechniki. Bez wiedzy, co to jest indukcja elektromagnetyczna lub czym różni się pomiar napięcia od spadku napięcia nie wróżę sukcesów. Jest to początek trudnej edukacji, bo o wiedzę specjalistyczną niełatwo, jednodniowe szkolenia problemu nie rozwiązują.
Kupując tester diagnostyczny proszę również zaopatrzyć się w wielokrotnie tańszy zestaw do pomiarów ciśnień w układach wtryskowych i adaptery połączeniowe. Polecam krajowe zestawy firmy HP (Cool. Wiem z prowadzonych szkoleń, że wiele serwisów wydaje duże sumy na drogie testery diagnostyczne, a zapomina, że ciśnienie paliwa w instalacji wtryskowej odgrywa nie mniejsze znaczenie jak poziom paliwa w gaźniku. Wprawdzie diagnosta nie ma możliwości wyregulowania ciśnienie, ale sprawdzenie go to jedna z pierwszych czynności, którą należy wykonać przy diagnostyce układów sterujących silnikami. Dlatego od kilku lat większość układów paliwowych jest wyposażanych w szybkozłączki, aby ten pomiar ułatwić.



1. Tester DS500E firmy Delphi, znanego producenta podzespołów i części dla producentów samochodów. Pozwala na diagnostykę układów elektronicznych samochodu. Oferuje również funkcje 2 kanałowego oscyloskopu i multimetru oraz jest dla diagnosty źródłem niezbędnej do pracy wiedzy. Widoczny na zdjęciu tablet z dotykowym ekranem komunikuje się z bezporzewodowo z modułem, który jest połączony za pośrednictwem wtyczki z gniazdkiem diagnostycznym pojazdu. (Źródło: Delphi)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->





2. Coraz więcej firm wykorzystuje palmtopy jako platformę dla urządzeń diagnostycznych, tak jak np. firma Delphi dla testera DS100E. Aby zapewnić diagnoście swobodę, palmtop komunikuje się bezporzewodowo z widocznym po lewej stronie modułem, który za pośrednictwem wtyczki jest łączony z gniazdkiem diagnostycznym pojazdu. (Źródło: Delphi)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->





3. Standardową funkcją testerów diagnostycznych jest prezentacja w formie graficznej wartości parametrów odczytywanych ze sterownika. To zdjęcie ilustruje zasadę, o której pisałem w poprzednich częściach artykułu. Proszę zauważyć, że sygnałem odczytywanym przez sterownik z czujnika MAP (ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym) jest wartość napięcia (druga linijka od dołu). Dopiero wykorzystując charakterystykę czujnika MAP, która jest w pamięci ROM sterownika, może on przesłać informację o wartości mierzonego przez czujnik ciśnienia (dolna linijka). Proszę zauważyć też, że kształty przebiegu napięcie czujnika MAP i mierzonego ciśnienia są takie same. (Źródło: Sun)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

4. Przebiegi oscyloskopowe na ekranie czterokanałowego oscyloskopu. Oscyloskop pozwala mierzyć wielkości elektryczne sygnałów, wybierane do pomiaru przez diagnostę. Aby zinterpretować przebieg oscyloskopowy np. odczytać wartość mierzonej przez czujnik wielkości, potrzebna jest wiedza diagnosty i dostęp do charakterystyk czujników i elementów wykonawczych. (Źródło: Sun)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

5. Tester mega macs 55 firmy Gutmann Messtechnik, oferuje funkcję pomiarów oscyloskopowych, przy których diagnosta jest „prowadzony” przez oprogramowanie. Dla wymienionych w oknie programu czujników lub elementów wykonawczych oprogramowanie testera przygotowuje oscyloskop do pomiaru, prowadzi diagnostę przez pomiar oraz przeprowadza ocenę wyników. (Źródło: Gutmann Messtechnik).

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

6. Niektóre testery diagnostyczne oferują funkcję miernika uniwersalnego. Podobnie jak w przypadku oscyloskopu, umożliwia ona pomiar wielkości elektrycznych sygnałów, które do pomiarów wybiera diagnosta. Wartości mierzonych wielkości są prezentowane w formie cyfrowej. (Źródło: Sun)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

7. Możliwość stopniowej rozbudowy stanowiska diagnostycznego dają urządzenia diagnostyczne typu interfejs do komputera. Według tej koncepcji jest zbudowany diagnoskop AVL DIX firmy AVL. (Źródło: AVL)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

8. Zestaw typu interfejs do komputera firmy Bosch, oznaczony BEA Mobil. Obejmuje on analizator spalin, dymomierz, czytnik informacji diagnostycznych z systemu OBDII/EOBD oraz urządzenie do pomiaru prędkości obrotowej silnika różnymi metodami np. na podstawie tętnienia napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu. (Źródło: Bosch)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

9. Aby testerem Tech2 diagnozować modele Opla, GM i Saaba, posiadające sieć wymiany danych standardu CAN, niezbędna jest przystawka CANdi, montowana pomiędzy tester a gniazdko diagnostyczne pojazdu. Jej brak uniemożliwi diagnostykę modeli samochodów z tą siecią wymiany danych, co zmniejsza możliwości wykorzystania testera diagnostycznego. (Źródło: Vetronix)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

10. Podstawowy zestaw do pomiarów ciśnień w układach wtrysku benzyny. Można go rozbudować o manometr do pomiarów ciśnień w jednopunktowych układach wtryskowych (niższych niż w układach wielopunktowych) oraz o specjalne przewody połączeniowe i szybkozłączki dla układów wtryskowych silników różnych modeli samochodów. (Źródło: HP)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:08, 04 Lut 2007    Temat postu: Przenośny tester samodiagnozy KTS 650

Nowy tester usterek KTS 650 w powiązaniu z oprogramowaniem ESI[tronic] stanowi doskonałą kombinację hardwaru i softwaru do skutecznego analizowania usterek w samochodzie. Umożliwia szybką oraz fachową naprawę i w ten sposób przyczynia się do uzyskania wysokiego zadowolenia klienta z pracy warsztatu.

- KTS 650 tworzy razem z ESI[tronic] profesjonalny system do diagnostyki pojazdowej w warsztacie oraz podczas jazd próbnych
- Wszystkie funkcje KTS 650 są zintegrowane
- Ekran z idealną rozdzielczością, wyraźny obraz również przy niekorzystnym oświetleniu



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:09, 04 Lut 2007    Temat postu: Przenośny tester samodiagnozy KTS 550

KTS 550 - uniwersalny moduł do komputera PC lub laptopa z dwukanałowym oscyloskopem.

- Warsztatowy komputer PC lub laptop z ESI[tronic] stają się stanowiskiem do komfortowego diagnozowania pojazdów
- Multimetr dwukanałowy do szybkiego wyszukiwania usterek dzięki jednoczesnemu prowadzeniu pomiarów na dwóch podzespołach
- Oscyloskop dwukanałowy do kompleksowych pomiarów podzespołów nowoczesnych układów w pojazdach - idealny do badania czujników, np. jednoczesne prezentowanie obu sond lambda na jednym oscylogramie
- Jeden przyrząd do diagnostyki i pomiarów.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:11, 04 Lut 2007    Temat postu: Przenośny tester samodiagnozy KTS 520

KTS 520 - uniwersalny moduł do komputera PC lub laptopa.

- Przeznaczony dla warsztatów, które jedynie okazyjnie potrzebują danych do diagnostyki sterowników
- Możliwość stworzenia razem z komputerem PC lub laptopem uniwersalnego narzędzia do diagnostyki
- Wyposażony w multimetr do pomiarów napięcia, natężenia prądu i rezystancji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:12, 04 Lut 2007    Temat postu: Przenośny tester samodiagnozy KTS 100

Urządzenie KTS 100 przygotowane do diagnozy EOBD. Przystosowane jest dla silników benzynowych i diesli. Przypomnijmy, że Bosch jest producentem elektronicznych komponentów sprzedawanych na rynek amerykański, gdzie podobne procedury badań istnieją już od dawna. KTS 100 to przenośne urządzenie z wyświetlaczem LCD, które obsługiwane jest tylko za pomocą sześciu przycisków. Po połączeniu urządzenia z gniazdem OBD możliwe jest odczytanie: ważnych przy analizie spalin parametrów, dodatkowych informacji ze sterownika OBD i wartości rzeczywistych. Możliwe jest również kasowanie błędów. KTS 100 jest dostępny jako samodzielne urządzenie (w obudowie znanego już na polskim rynku testera akumulatorów Bat 121), ale są też dostępne moduły OBD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:16, 04 Lut 2007    Temat postu: Diamond - Urządzenie diagnostyczne Delhi

DIAMOND JEST INTERFEJSEM PODŁĄCZANYM DO KOMPUTERA PC LUB LAPTOPA - DIAMOND SŁUŻY do odczytu i analizy danych z elektronicznych urządzeń sterujących. Specyficznych dla określonych modeli samochodów, przyrząd umożliwia odczytywanie danych z elektronicznych urządzeń sterujących i pamięci usterek, wskazywanie wartości rzeczywistych, programowanie rekordów danych, uaktywnianie elementów wykonawczych oraz wywoływanie określonych funkcji urządzeń sterujących. Wszystkie dane można wydrukować na drukarce w formacie A4. Do wskazywanych przez tester usterek lub wadliwie działających podzespołów są dodawane informacje, na przykład o położeniu uszkodzonego elementu, jego zmierzonych parametrach oraz o przebiegu połączeń elektrycznych i nieelektrycznych. Dzięki DODATKOWEMU MODUŁOWI OSCYLOSKOPOWEMU 2 kanałowy sygnały i kreślone ich przebiegi są prezentowane w postaci graficznej. Wbudowany multimetr pokazuje bezpośrednio wartości mierzone i pozwala na ich dalszą obróbkę. Oprogramowanie firmy Delphi umożliwia dostęp do danych dla 15 marek pojazdów ze 60 systemami sterowania. Do celów diagnostycznych przewidziano ponad 100 wartości nominalnych, Bezpośrednie porównanie wartości zmierzonych z nominalnymi przyspiesza proces badania.Diamond to urządzenie diagnostyczne do układów paliwowych Delhi.

Diagnoza marek:
FORD, JAGUAR, KIA, HYUNDAI, NISSAN, CITROEN, SUZUKI, RENAULT, FIAT, TOYOTA, LDV, TELCO, SANTANA, SSANG/YONG, VOLVO, SAMOCHODY OSOBOWE I CĘŻAROWE NP.VOLVO FU 12 ITD.

Wersje językowe:
J.ANGIELSKI, NIEMIECKI



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 18:18, 04 Lut 2007    Temat postu: Stacjonarny tester usterek A-M 150 / 155

A-M jest stacjonarnym testerem elektronicznych urządzeń sterujących, który uwzględnia wszystkie dotychczasowe protokoły badań diagnostycznych :

systemy ISO samochodów europejskich
systemy SAE samochodów amerykańskich i japońskich
protokoły CAN do badania nowoczesnych systemów z magistralami transmisji danych CAN

System rozpoznaje automatycznie sterownik, czyta aktualne wartości, pamięć usterek i dane specyficzne dla określonych sterowników. Podobnie jak w urządzeniu KTS 650 przyrząd umożliwia odczytywanie danych z elektronicznych urządzeń sterujących, wskazywanie wartości rzeczywistych, programowanie danych, uaktywnianie elementów wykonawczych oraz wywoływanie określonych funkcji urządzeń sterujących.

- A-M 150 posiada jednokanałowy multimetr umożliwiający wykonywanie pomiarów napięcia, natężenia prądu i rezystancji z możliwością prezentacji przebiegów graficznych.
- A-M 155 posiada oscyloskop dwukanałowy. Zaletą tego rozwiązania jest to, że mechanik może np. obejrzeć w jednym czasie wyniki pracy obu sond lambda, czujników obrotów, sygnałów magistrali CAN, itp. Zdecydowanie ułatwia to i znacznie skraca czas ustalenie przyczyny usterki w pojeździe. Tester posiada również dwukanałowy multimetr umożliwiający wykonywanie pomiarów napięcia, natężenia prądu i rezystancji.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GM_WLOCLAWEK
Gość






PostWysłany: Pon 12:49, 09 Kwi 2007    Temat postu:

WSZYSTKO OK, PROSZE JEDNAK PAMIETAC O STALYCH OPLATACH NP 4.000 do ... DLA NIEKTÓRYCH URZADZEN W SKALI ROKU. TO TAK JAK HARACZ DO KOŃCA ŻYCIA... WNIOSKI WYCIĄGNIJCIE SAMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZANIM PODEJMIECIE DECYZJE DOBRZE SIĘ ZAPOZNAJCIE Z WSZYSTKIMI "+" i "-".
OSOBIŚCIE ZACZYNAŁEM OD SAMEGO PCZĄTKU I MUSZĘ PRZYZNAĆ ZE JEST TO BARDZO KOSZTOWNE. A TAKA INFORMACJA " MUSI PAN PODJECHAĆ DO .. BO NIE MOGĘ SIĘ POŁĄCZYĆ.." NIE BĘDZIE WAM OBCA. POZDRAWIAM GM
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Sprzęt Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin