Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Badania przy wyszukiwaniu oraz usuwaniu usterek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 15:48, 04 Lut 2007    Temat postu: Badania przy wyszukiwaniu oraz usuwaniu usterek

Badanie napięciowe:
W tej próbie mierzy się napięcie w obwodzie. Gdy sprawdza się napięcie w złączu, nie trzeba rozdzielać dwóch połówek złącza. Zamiast tego należy sondą mierzyć złącze od tyłu. Zawsze sprawdzać obydwie strony złącza, ponieważ zabrudzenie lub korozja między jego powierzchniami stykowymi może tworzyć izolację elektryczną.
1. Połączyć jeden przewód próbnika lub woltomierz do masy. Jeśli wykorzystuje się woltomierz, to upewnić się, czy ujemny przewód woltomierza został podłączony do zacisku masy.
2. Połączyć drugi przewód próbnika lub woltomierza do wybranego punktu pomiarowego (złącze lub zacisk).
3. Jeśli próbnik jaży się, to punkt pomiarowy jest pod napięciem.
Jeśli wykorzystuje się woltomierz, to należy zapisać odczytaną wartość napięcia. Spadek napięcia ponad 1V w stosunku do danych technicznych wskazuje na wystąpienie usterki.

Sprawdzanie przewodzenia:
1. Odłączyć przewód z ujemnego zacisku akumulatora.
2. Połączyć jeden przewód próbnika o własnym zasilaniu lub omomierza do jednego końca części obwodu, jaki ma być testowany. Jeśli wykorzystuje się omomierz, to zewrzeć razem przewody pomiarowe i nastawoć omomierz na odczyt równy 0 Ohma.
3. Połączyć drugi przewód do drugiego końca badanej części obwodu.
4. Jeśli próbnik o własnym zasilaniu jarzy się, oznacza to, że zachowana jest ciągłość elektryczna. Jeśli stosuje się omomierz, to rezystancja o małej wartości lub równa zero oznacza dobrą ciągłość elektryczną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin