Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna autoelektronika i diagnostyka
Autoelektronika
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Controller Area Network (CAN) Magistrala Danych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bruno
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 23:15, 03 Lut 2007    Temat postu: Controller Area Network (CAN) Magistrala Danych

W lutym 1986 roku, firma Robert Bosch GmbH przedstawiła system szeregowej transmisji danych podczas kongresu Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (Society of Automotive Engineers - SAE).
Ten moment uważa się za chwilę narodzin najbardziej efektywnej sieci przewodowej transmisji danych pomiędzy elektronicznymi urządzeniami sterującymi. System ten jest coraz powszechniej stosowany nie tylko w pojazdach samochodowych, ale również w pociągach, statkach,samolotach i stacjonarnych zespołach sterujących. O rosnącej popularności tych urządzeń niech świadczy fakt, że w roku 1999 znalazło zastosowanie około 60 milionów systemów CAN, a rok póżniej już ponad 100 milionów. Główną zaletą tego układu jest zredukowanie liczby przewodów i złączy.

Zasada działania CAN:
Controller Area Network (CAN) stosuje się w samochodzie do szeregowej transmisji danych między urządzeniami sterującymi połączonych tą magistralą. Jako magistrala CAN najczęściej stosuje się dwa skręcone ze sobą przewody. Taka konstrukcja magistrali jest niewrażliwa na zakłócenia pochodzenia pojemnościowego lub indukcyjnego.
Każdy sterownik podłączony do sieci może wysyłać do niej informacje w postaci odpowiednio zakodowanych impulsów elektrycznych, informacje, które są przydatne dla innych urządzeń włączonych do sieci. Jednocześnie ten sam sterownik może z niej odczytywać sygnały wysyłane przez pozostałych użytkowników sieci, które z kolei przydatne są dla jego działania. Taka wiadomość w postaci impulsów elektrycznych nazywana jest ramką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum autoelektronika i diagnostyka Strona Główna -> Podstawy autoelektroniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin